Workshop k problematice ADHD u klientů terapeutických komunit

Během konference proběhlo společné setkání v rámci projektu „Síťování vědecko-výzkumných kapacit a cílený rozvoj spolupráce mezi vysokými školami, veřejnou správou, soukromým a neziskovým sektorem v adiktologii“ (NETAD – CZ.1.07/2.4.00/17.0111).

Profesor PhDr. Michal Miovský, Ph.D., na workshopu představil východiska, cíle a výzkumné otázky vzorového projektu. Hovořil také o testových bateriích, které se budou při výzkumu používat. Zmínil rovněž přínosy pro zapojené terapeutické komunity a uvedl rizika a možné problémy studie. Účastníci konference s ním následně diskutovali zejména o předpokládaném způsobu sběru dat v jednotlivých terapeutických komunitách.

Vznik a realizace tohoto workshopu byl podpořen projektem NETAD („Síťování vědecko výzkumných kapacit a cílený rozvoj spolupráce mezi vysokými školami, veřejnou správou, soukromým a neziskovým sektorem v adiktologii“, reg. č. CZ.1.07/2.4.00/17.0111 OP VK), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky a institucionálním programem podpory PRVOUK-P03/LF1/9.

NETAD

Kompletní anotace sdělení:

Miovský, M., Čablová, L. (Klinika adiktologie, 1. LF UK a VFN v Praze)

ADHD u dospělých je v současné době aktuální téma a znamená závažnou a frekventovanou komorbiditu u osob závislých na návykových látkách. Pro úspěšnou léčbu a zvládnutí jakéhokoli terapeutického programu představuje komplikující faktor snižující schopnost adaptovat se na léčebný program a zvládnout nároky spojené s jeho úspěšným absolvováním a odpovídajícím způsobem z něj profitovat. Na základě toho byl vytvořen projekt zaměřující se na diagnostiku ADHD u klientů léčících se ze závislosti v terapeutických komunitách, který by dále umožňoval ověřit, jaký vliv má diagnóza ADHD na psychickou nezdolnost, zvládání stresu, emoční labilitu a další intrapsychické a sociální dovednosti. Cílem workshopu je představit připravovaný projekt – významnou součástí bude diskuze o možném způsobu zapojení jednotlivých zařízení, formě organizace a komunikace.

Klíčová slova: ADHD, kognitivní a exekutivní funkce, emoční labilita, životní dovednosti.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *